Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach

25.06.2025

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach – Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie rekrutacja 2025/2026

Studia na kierunku zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie to studia licencjackie lub magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata i magistra).

Studia na kierunku zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w KOŹMIŃSKI WARSZAWA
Forma studiów stacjonarne, niestacjonarne
Poziom studiów studia I i II stopnia
Czas trwania 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia)
Ważne terminy Harmonogram rekrutacji >

Jakie przedmioty zdawać na maturze

Studia I stopnia

Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Jakie wymagania na studia II stopnia

Studia II stopnia

Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach - opis kierunku

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym lub online. Studia gwarantują zdobycie niezbędnych umiejętności, które będą przydatne w przyszłej pracy zawodowej.

 

Program studiów i przedmioty

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach główne przedmioty:

  • Mediaworking
  • Mikroekonomia
  • Makroekonomia
  • Kryzysy i media
  • Diagnoza społeczna
  • Badania marketingowe
  • Digital Public Relations
  • Statystyka w zarządzaniu
  • Metodologia badań społecznych
  • Design Thinking i Service Design
  • Marketing internetowy i e-biznes
  • Organizacje biznesowe XXI wieku
  • Big Data & Data Science w biznesie i mediach
  • Technologie sieciowe – społeczeństwo – kultura
  • Psychospołeczne aspekty mediów i komunikowania
  • Problemy współczesnego świata w perspektywie socjologicznej

 

Można powiedzieć, że socjologia to nauka stara jak świat, gdyż dotyczy ludzi, a dokładniej rzecz ujmując całych społeczności. Naturalnie, nauka to rozwijała się wraz z rozwojem społeczeństw i cywilizacji, zatem niemal oczywiste było to, że w końcu będzie musiała skupić się na takich tematach jak biznes i media. Jak mocno wpływają one na nasze życie? Jak mocno oddziałują na postrzeganie świata? Na te oraz inne pytania znajdziemy odpowiedzi wybierając kierunek zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach, w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie prowadzony jest na studiach pierwszego i drugiego stopnia.

 

Nabywane Umiejętności

Kierunek zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie to dziedzina, dzięki której studenci pozyskają wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz tradycyjnych i nowych mediów. W toku nauki poznają zasady tworzenia i analizy informacji, technologii informacyjnych i komunikacyjnych, zasady badań socjologicznych Internetu i społeczeństwa informacyjnego, jak również zagadnienia socjologii organizacji, przedsiębiorczości i biznesu. Ponadto, zaznajamiają się z przestrzenią marketingu w mediach społecznościowych, międzynarodowej kultury biznesu, a także badań mediów jako siły społecznej w wymiarze globalnym i lokalnym.

Studia na kierunku zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w znacznej mierze składają się z zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych, łączących teorię i praktykę zarządzania z przekazywaniem wiedzy o działaniach oraz roli tradycyjnych i nowych mediów. W programie nauczania znajdują się następujące przedmioty: wstęp do socjologii, podstawy prawa, modernizacja biznesu, współczesne koncepcje organizacji i zarządzania, finanse menedżerskie, prawo gospodarcze, profesjonalna komunikacja, badania marketingowe, zarządzanie zasobami ludzkimi, innowacje społeczne, badania socjologiczne w komunikacji społecznej, zarządzanie strategiczne, cyfrowa transformacja, zarządzanie operacyjne, zarządzanie międzynarodowe, audytoria medialne i społeczności wirtualne, organizacje otwartej współpracy i marketing w mediach społecznościowych.

Socjologia, w najszerszym znaczeniu, to nauka o społeczeństwie, zatem oczywiste jest, że wraz ze zmianami w nim zachodzącymi zmieniają się także przestrzenie badań, a także rodzą się nowe kierunki, warte zainteresowania badaczy. Takim kierunkiem są media i biznes, być może nawet z większym naciskiem na ten pierwszy element, ponieważ media dotykają każdego i każdy jest ich odbiorcą, nawet wtedy jeśli jest tylko biernym obserwatorem. A cóż można robić zawodowo po ukończeniu omawianego przez nas kierunku kształcenia? Absolwenci Zarządzania- socjologii biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie znajdą zatrudnienie w mediach, agencjach reklamowych, ośrodkach badawczych, firmach szkoleniowych, administracji rządowej i samorządowej, organizacjach pozarządowych.

Studia w Warszawie to przestrzeń kształcenia, która każdego roku przyciąga bardzo dużą rzeszę kandydatów. Szukają oni w stolicy większych możliwości, zarówno edukacyjnych, jak i zawodowych i liczą na większe oferty dydaktyczne proponowane przez stołeczne uczelnie. Chcąc zgłębić poruszany przez nas temat, warto wybrać kierunek Zarządzanie- socjologia biznesu i mediów, zatem należy dowiedzieć się jak najwięcej o uczelni, która ten kierunek oferuje.

 

Jakie ma Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie opinie?

Daria, studentka Zarządzanie i socjologii w biznesie i mediach mówi:

„W Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie znalazłem to, czego szukałam na studiach. Ciekawi ludzie, wspaniali wykładowcy, interesujące zajęcia, prowadzone w innowacyjny sposób. Właśnie tak powinny wyglądać studia w XXI wieku. Zdecydowanie polecam tę uczelnię. Tutaj nikt nie będzie się nudził.”

 

STUDIA W WARSZAWIE - ważne informacje

Kierunki studiów w Warszawie

Studia w Warszawie

 

 

ZARZĄDZANIE i socjologia w biznesie i mediach - ważne informacje

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach studia Warszawa

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach studia

 

Wiedza, którą możesz zdobyć studiując Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach:

Absolwent kierunku Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie może posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • socjologii ekonomicznej w dobie globalizacji,
  • badań socjologicznych Internetu i społeczeństwa informacyjnego,
  • marketingu w mediach społecznościowych,
  • kultury mediów w epoce globalizacji,
  • kultury popularnej i konsumpcji,
  • metodologii i metod badań społecznych oraz diagnozy socjologicznej,
  • psychologicznych i społecznych przyczyn zachowań ludzi w organizacjach oraz metod kształtowania tych zachowań,
  • zasad zarządzania przedsiębiorstwem.

 

Praca, czyli gdzie będziesz mógł pracować po kierunku Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach

Absolwent kierunku Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie może znaleźć zatrudnienie w:

  • agencjach reklamowych,
  • mediach,
  • firmach szkoleniowych,
  • agencjach public relations,
  • administracji rządowej i samorządowej,
  • organizacjach pozarządowych.

 

Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Komentarze (0)