Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych - studia podyplomowe w Trójmieście

Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych - studia podyplomowe w Trójmieście

Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych - studia podyplomowe w Trójmieście
Dodaj do ulubionych

Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych - studia podyplomowe w Trójmieście

Studia na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej oraz online (hybrydowo).

Studia na kierunku  doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy pragną doskonalić swoje kompetencje w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Program odpowiada na wyzwania edukacji inkluzyjnej oraz pozwala na rozwijanie umiejętności dostosowywania procesu nauczania do różnorodnych potrzeb i możliwości uczniów. Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do efektywnego prowadzenia zajęć edukacyjnych w klasach zróżnicowanych pod względem rozwojowym i edukacyjnym. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności potrzebne do rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, a także tworzenia i realizacji programów edukacyjnych dostosowanych do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

Ukończenie tych studiów podyplomowych otwiera szerokie możliwości pracy w obszarze edukacji i wsparcia uczniów o różnorodnych potrzebach. Absolwenci zyskują kwalifikacje, które umożliwiają zatrudnienie w wielu instytucjach edukacyjnych i organizacjach wspierających edukację włączającą.

 

Zobacz, na jakich uczelniach w Gdańsku | Gdyni | Sopocie jest kierunek doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych - studia podyplomowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania i

Gotowe

Co ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

Na liście wyników wyszukiwania znajdują się wszystkie polskie uczelnie publiczne (państwowe) oraz promowane uczelnie niepubliczne (prywatne). Kolejność profili partnerów w wynikach wyszukiwania zależy od określonych czynników. Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz w Regulaminie dostępnym tutaj

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Uniwersytet Gdański

Gotowe

Wyróżniony

Profil tego partnera wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ partner wykupił dodatkową, płatną usługę w otouczelnie.pl polegającą na pozycjonowaniu partnera w wynikach wyszukiwania.

Jakie wymagania rekrutacyjne?

Studia w Trójmieście na tym kierunku przeznaczone są dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Na pierwszeństwo przyjęcia może wpływać zróżnicowane doświadczenie zawodowe kandydata oraz kolejność zgłoszeń.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

 

szczegółowe wymagania na uczelniach

Jak wyglądają studia na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych?

Studia podyplomowe w Trójmieście na tym kierunku zostały zaprojektowane w taki sposób, aby równoważyć wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne. Składają się z kilku modułów tematycznych, m.in. psychologii rozwojowej i edukacyjnej, pedagogiki specjalnej i edukacji włączającej, metodyki pracy z uczniami z SPE.

W programie uwzględniono też praktyczne warsztaty, w ramach których uczestnicy przygotowują scenariusze zajęć dostosowanych do potrzeb uczniów w klasach integracyjnych i ogólnodostępnych. Prowadzone są też ćwiczenia praktyczne z diagnozowania potrzeb edukacyjnych i tworzenia indywidualnych planów nauczania.

Studia obejmują też obowiązkowe praktyki zawodowe w placówkach edukacyjnych. Praktyki te mają na celu zdobycie doświadczenia w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie studiów.

 

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, możemy podzielić na:

1. Typ

2. Tryb:

 

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Absolwenci potrafią analizować trudności w nauce, identyfikować mocne strony i obszary wymagające wsparcia. Dopasowują programy do indywidualnych możliwości ucznia. Rozpoznają też przyczyny trudności w funkcjonowaniu uczniów w klasie.

Projektują lekcje, które uwzględniają różnorodność w klasie (np. uczniowie z dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera). Wykorzystują też gry dydaktyczne, pracę zespołową i interaktywne narzędzia edukacyjne.

Tworzą pozytywne środowisko w klasie, wspierając integrację. Rozwijają empatię i zrozumienie dla uczniów o zróżnicowanych możliwościach i potrzebach. Prowadzą także rozmowy i konsultacje w celu wspólnego wspierania rozwoju dziecka.

 

Ile trwają studia na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych?

Studia na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych trwają 1 rok (studia podyplomowe).

 

Jaka praca po studiach na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych

Absolwenci mogą pracować jako nauczyciele w klasach integracyjnych, którzy zajmują się prowadzeniem zajęć dostosowanych do uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych. W roli nauczycieli wspomagających będą wspierać głównego nauczyciela w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

Mogą także pracować w szkołach specjalnych, gdzie będą prowadzić zajęcia z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami intelektualnymi, fizycznymi, sensorycznymi czy zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych

  • nauczyciel w klasach integracyjnych,
  • nauczyciel wspomagający,
  • koordynator do spraw edukacji włączającej,
  • specjalista do spraw diagnozy i wsparcia edukacyjnego,
  • konsultant edukacyjny,
  • trener i szkoleniowiec.

Dzięki zdobytym kwalifikacjom absolwenci tych studiów podyplomowych stają się cenionymi specjalistami w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach, co zwiększa ich atrakcyjność na rynku pracy i otwiera wiele ścieżek zawodowych.

 

Komentarze (0)